15,16 yaşlarında olmalıyım arazi araçlarına meraklıyım ve hayalim bir Jeep CJ5. Dergiler alıyorum. Şehirdeki jeepleri biliyorum. İncirlik hava üssünde çalışan Amerikalılardaki jeepleri görüyoruz. Sonra bir gün Timur Ayas, Ali Dayım’ın servisine topladığı o turuncu CJ 5 ile geliyor. Orjinal direksiyon kutusuna mercedes direksiyon kutusu takılacak. O güne kadar gördüğüm en güzel toparlanmış jeep. Timur Ayas, Arıkan Arıkoğlu’nun eski uçağını alıp, O Piper Super Cup’ı toparladığında yine o müthiş titizliği ile harika bir restorasyon işi çıkarmıştı. Aynı uçağın 2. Restorayonu ise ilkinden daha iyi olmuştu.

90’ların sonlarında Adana havalandırması içerisinde kurulan ilk sivil havacılık maçlarındaki piknikleri yayınlıyorsunuz. Uçurtma uçuran çocuklar, uçaklara binip ilk uçuş deneyimini yaşayan insanlar, paraşütle atlayanlar.

Adana da ilk sivil havacılık yapmak amacıyla kurulan ON Air şirketinin kurucularındandı. Sivil havacılığın önünün deki engeller o günlerde daha katı idi. Maalesef şirket kapandı. Daha sonraki yıllarda aldığı deniz uçağı ile hava taksi işini kışın Adana, yazın Bodrum’da denedi. Bu uçakta dalgalı bir havada Amerikalı yardımcı pilotu Billy’nin riskli bir havada kalkarken Bodrum’da battı. Hürriyet gazetesine birinci sayfadan Ali Şen’in jet ski ile düşen uçaktan kurtardıkları diye haber oldu. Bugün onun yetiştirdiği kıtalar arası uçan pilotlardan İrfan Eşsiz ’in onun için yazdığı güzel bir yazıyı okudum. Uçuş sevgisini etrafına aşılayan Adana’da birçok kişiye uçuş deneyimini tattıran o huysuz güzel renkli inatçı adamı özlüyorum. Timur Ayas havada karada denizde kalplerde iz bıraktı…

Tags:
Go Top